Tartalomjegyzék

Autómentes Nap

2011. szeptember 22. (Csütörtök)

Helyszín: Kossuth tér

 

PROGRAM (tervezet)

9. 30 Gyülekező, regisztráció

10. 00  Majorette bemutató (Jonathán Majorette Csoport)

10.15 Köszöntő- Kósa Tímea (alpolgármester)

10.30. Szuperbringa program, ügyességi verseny, KRESZ, totó a rendőrkapitányság közreműködésével

11.00. Kerekesszékesek ügyességi versenye

11.00-13.00 Folyamatosan lehet indulni a NYIRTURA – TÚRA, kerékpáros teljesítménytúrán - Az első 100 teljesítő pólót kap ajándékba

13.00 Speciális Mentők-kutyás bemutatója

13.30 Mediball bemutató

14.00 Kerékpárjelölés mikropontokkal, bemutató

15.00 Tombolasorsolás

17.00 CRITICAL MASS - kerékpáros felvonulás

 

Folyamatos programok a rendezvény ideje alatt:

-         civil szervezetek bemutatkozása, kiállítás az autóbuszban

-         aszfaltrajzverseny

-         bolond bicikli kipróbálása,

-         drogsátor-tájékoztatás

-         zöld sátor

-         egészségügyi tanácsadás, zsírtömeg indexmérés, cukorszint, vérnyomásmérés,

-         CO mérés

-         kerékpárszerviz

-         mikropontos kerékpár jelölési rendszer ismertetése

 

A rendezvény ideje alatt  a SKÁLA áruház és az 1. sz. Posta közötti 2 sávos  útszakasz le lesz zárva a forgalom elől. (Zrínyi Ilona u.)

 

Szervezők:

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata, Megyei Rendőr Főkapitányság, Városi Rendőrkapitányság, Szabolcs-Szatmár Bereg Megyei Balesetmegelőzési Bizottság, ÁNTSZ, Szabolcs Volán ZRT, Zöld Kerék Alapítvány, Vinibike Egyesület, E-misszió Egyesület

 


 

Critical Mass - Nyíregyháza

 

2011.szeptember 22.-én, 17:00-kor a Nemzetközi Autómentes nap alkalmából Critical Mass kerékpáros közlekedést szervez az E-misszió Egyesület a Zöld Kerék Alapítvány valamint a ViniBike Egyesület Nyíregyházán. A rendezvény célja megmutatni, hogy sokan szeretünk kerékpározni, és hogy érdemes kiszállni az autóból. Kerékpározni gyors, környezetbarát, egészséges és kellemes. Szeretnénk, ha Nyíregyházán sokkal többen ülnének rendszeresen kerékpárra.

 

Indulás a Kossuth térről 17.00 órakor, a közös közlekedés becsült időtartama 50 -60 perc, érkezés a Kossuth térre.

 

A szeptember 22.-re szervezett kerékpáros közlekedés figyelemfelhívás, hogy sokan vagyunk, akik szeretnek kerékpározni, és szeretnénk, ha még többen váltanának erre a barátságos, környezetkímélő közlekedési módra.

 

A rendezvény célja nem az autósok bosszantása, inkább meggyőzése, hogy kerékpározni egészséges, környezetbarát, gyors, olcsó és természetesen kellemes. Érdemes szakítani a berögzült szokásokkal és megéri kiszállni az autóból.

 

A kerékpáros közlekedés tervezett útvonala:

Kossuth tér – Bocskai u. – Inczédy sor – László u. (Benzin kútnál jobbra) – Hunyadi u. – Pazonyi út (TESCO-nál balra) – Morgó u. (SPAR-nál balra) – Korányi Frigyes u. – (temetőnél jobbra) – Ferenc körút – Kossuth u. – (Kossuth u. – Vay Ádám körút kereszteződésében 2 perces megállás) – Rákóczi u. – Mező u. – Vasgyár u. – Széchenyi u. – Országzászló tér (kereszteződésben 2 perces megállás) – Zrínyi I. u. – Luther u. – Kossuth tér.

 

A rendezvény rendőri biztosítás mellett zajlik.

 


 

Sok-sok önkéntes segítségét várjuk programjainkhoz - mert lesz itt ökolábnyomszámítás, aszfaltrajzverseny, infósátor, flashmob, délután 16:45-ös gyülekezéssel pedig Critical Mass - jöjjetek sokan (kerékpárral), hogy "kordában" tudjuk tartani a több száz bringást. Az útvonal a megszokott...

DEKORÁCIÓ!
Egy a forgalomtól elzárt területen (SKÁLA-Posta közötti két sáv) a Zöld információs sátrunkon és az aszfaltrajzversenyen kívül egy rajzos összehasonlítást készítünk, méretarányosan a különböző városi közlekedési eszközök (busz, autó, kerékpár) fogyasztásáról, kibocsájtásáról, területigényéről. Ehhez nagyon sok rajzoló-, kimérő ember, idő és kréta szükségeltetik - de várhatóan nagyon látványos is lesz! (le kell rajzolnunk 1db buszt, 20 autót, és 80 db bringát :-)
A terület felhasználásához várunk még ötleteket!

Reggeli kezdés: 7:30 - 8:00 között az irodánkban találkozunk - kerékpárt és ha van kréta, hozzatok!
Várom a jelentkezéseket!
30/515-0690 -
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.



- Európai nagyvárosokban az autóval megtett utazások fele 3 km-nél rövidebb és minden ötödik autózás 1 km-nél rövidebb. Minden nyolcadik autóút még az 500 métert sem éri el, miközben 500 méter gyaloglás 8 percet vesz csak igénybe, és nem kell parkolóhelyet keresni (www.gkm.hu). A gépjárművek a hideg indítást követően bocsátják ki a legtöbb és a legszennyezőbb anyagokat, mivel még nagyon rossz hatásfokú az üzemanyag elégetése, ezért

- rövid útra (fél-egy kilométer) értelmetlen gépkocsit használni,
- piros lámpánál, egy két perces megállásnál, ne állítsuk le a motort!

- A gépjárművek utasterében sokkal magasabb a légszennyezők koncentrációja, mint mellette az utcán, benzolból például akár tízszer nagyobb a koncentráció a gépkocsin belül.

Az Egyesült Államokban a rákkeltő szennyező anyagok 78 százaléka a dízelmotorok által kibocsátott anyag.
- A városi légszennyezést hivatalosan két-három méteres magasságban mérik, míg a légszennyező anyagok nagy része nehezebb a levegőnél. A légszennyező anyagok koncentrációja fél-, egyméteres magasságban a legmagasabb, azaz ott a legszennyezettebb a levegő. Ebben a magasságban van a gyerekek légzési zónája, a babakocsikban is itt veszik a levegőt a csecsemők, és az utcai kávéházak teraszán is ilyen magasságban ülünk.
- A légszennyező anyagokra különösen érzékenyek a gyermekek, az idősek, a terhes anyák és a magzatok, a szívbetegek, az asztmások és a dohányosok. A káros hatás mértéke attól is függ, hogy egyes személyek mennyi ideig vannak kitéve ennek. A városban szabad térben erősebb a szennyezettség, mint épületeken belül.
- Európában a gépkocsik felelősek a légszennyezés 40 százalékáért, ezen belül a városi környezetben:

- a nitrogén-oxidok kibocsátásának 70 százalékáért (a tömegközlekedés részesedése a 10 százalékot sem éri el),
- a szén-monoxid kibocsátás 80 százalékáért,
- a szénhidrogének kibocsátásának 80 százalékáért,
- a szálló por (aeroszolok, korom) kibocsátásának 60 százalékáért.

- Magyarországon, minden huszonötödik táppénzes napért a városi légszennyezés felelős.
- Egy felmérés szerint Magyarországon a benzinüzemű járművek 30, a dízelesek 50-60 százaléka nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak. A legfőbb szennyezők a teherautók, valamint a személygépkocsi-állomány 10 százalékát kitevő, körülbelül 300 000 kétütemű autó. Számítások szerint ezeknek a gépkocsiknak a kivonásával a felére csökkenne a gépjárművek okozta légszennyezés (www.hvg.hu).

A személyszállítás energiahatékonysága utaskilométerenként nyugat-európai adatok szerint: teli kisbuszé és a vasúté 400 kilojoule, a buszé 450 kolojoule teli autóé 650 kilojoule, a repülőé 3800 kilojoule.

Aki autóbusszal utazik, huszadannyi útfelületet foglal el, mint egy autózó. Az autóbusz 18 utaskilométert megy annyi üzemanyaggal, amennyivel az autó egyet. Utaskilométerenként az autó hetvennégyszer több szén-monoxidot és tizenkétszer több szénhidrogént bocsát ki, mint a busz.

Forrás: Zöldköznapi Kalauz